Tuesday, 20 December 2011

Aku Interview esok..!!! wa~~

Alhamdllah....


Masa tu.. aku ada antar online application... kpd Shell.... utk mohon kerja...
then... baru2 ni... dpt call dari shell... terpilih utk interview....
Tapi... Phone interview... first stage... huhu
Nebes pun ade... sbb phone interview....
Appoinment interview... seperti berikut... :





so... esok kul 10 pagi.... huhu
Hope semua berjalan lancar esok... mlm ni baru nak study bnde2 yg bakal ataw kemungkinan di tanya.... huhu masak... so... esok kita redah je... Thks tu Hasrul Akhmal... sbb bnyk mmbntu aku... bgi tips2... masa tu die da kene interview by Shell ni.... 2mggu lepas rasenyer... tapi xde rezeki.. Hasrul yg ahli politik kuat gebang dan idea bertubi-tubi tu pun x lepas xde rezeki... lagikan aku... hahaha
xpe.. ak yakin.. haha

Ade rezeki adala.... InsyAllah..

Doakan yer~~~ =)

Wednesday, 7 December 2011

Hadiah Hari JadI...!!! ^.^ tQ vErY-vErY...!!!

hehe Alhamdullah... genap usia aku 22tahun... so... dah 22tahun aku kat dunia ni... Alhamdllah... Allah panjangkan umur aku...

hope segala yg aku tempuhi selama 22tahun ni... dpt dijadikan iktibar....

Dan dpat mulakan azam baru... dan semangat baru... hehe

Tengs kpd semua yg wish.... ^.^
Walaupun tak dpdt sambut ngn buah hati ke ape... haha tu tak penting... yg penting... Mane yg baik di jadikan ikutan... dan buruk di buang jauh2... dan masih ade yg buruk... akan dibuang tak lame lagi... hehe

Untuk hadiah hari jadi... tarA......!!!!!  :






sgt brkenan ngn jam ni.... my taste.... ^.^






boleh la aku men fb gne hp je pasni..... kikiki





Jakun sket.......





Mengantikan laptop aku  yg uzur kat belakang tu.... ^.^



and the rest of my life....

v
v
v
v
v
v
v


vroom... vroom.... hehe ^.^


Tengs alot.....!!!!!!!!!!!





kpd semua pngunjung2 blog aku... yg melihat hadiah hari jadi ni..

dan thks beribu ribu lemon trima kasih kpd penyemoncer............ :




v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v




yg sponsor gambar2 ni.... aku dpt dri internet a.k.a google image..... wakakakakakaka

haha
maaf la kene saik0 skit... kiki
display je gmbr2 ni...
haha

Tak dapat pape hadiah pun.... da besar... tak kesah sgt....
kalo dak2 dulu... mcm2 dpt.... hihihi
pling best... kek aiskrim buatan family ak sndri.... hehehe

Btw... tengs kpd semua yg wish my brhday... =)
tQ vErY-verY...!!! sEbAk ni... haha

dan yg tak wish... siap korang.... =D

Note : nasib baek tak disimbah dan di bantai dgn air beracun + tepung + serbuk lada + najis mughalazah + bnde2 busuk.... kerana lakonan aku td0 + mendiamkan diri dan mengunci blik di dlm blik sorang2 diri brjaya....
tengs kengkawan.... =p




Thursday, 1 December 2011

Perhatian korng semua weh....

hahaha

lama xupdate blog... da jadi cool blog da blog ni... hehe kepada semua peminat2 saya... maaf ye... sejak2 ni bz... tpi... saye akan updte nnti... tggu ye.... kalo da jodoh tak kemana... haha

Monday, 21 November 2011

Hari Keputeraan Sultan Johor Ke-52 Tahun - 22.11.2010

DAULAT TUANKU

Merafak Sembah
Menjunjung Kasih dan Setinggi-Tinggi Tahniah
Sempena Ulang Tahun Hari Keputeraan Ke-52 
Sultan dan Yang di-Pertuan Bagi Negeri Johor Darul Takzim
dan
Jajahan Takluknaya


DULI YANG MAHA MULIA
SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR

DYMM Tuanku Ibrahim diputerakan di Hospital Besar Johor Baharu, Johor Darul Takzim pada 22 November 1958. Baginda naik tahta Negeri Johor Darul Takzim pada 23 Januari 2010. Baginda merupakan Putera Sulung Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail bersama YAM Enche' Besar Hajjah Khalsom binti Abdullah @ Josephine Rubby Trevorrow. Almarhum Sultan Iskandar berkahwin dengan YAM Enche' Besar pada 05 Januari 1956 di Istana Bukit Setualang, Johor Baharu, Johor dan bercerai pada Oktober 1962 di Singapura. YAM Enche' Besar Hajjah Khalsom binti Abdullah berumur 75 tahun merupakan anak seorang ahli perniagaan ternama dari Torquay, Cornwall. Beliau dilahirkan di England pada 02 Disember 1935.

Wednesday, 16 November 2011

20 sebab pompuan BENCI pada lelaki

1~ Meninggikan suara
2~ Main kayu tiga
3~ pisau rambo
4~Mengongkong
5~Ego
6~Menipu
7~Perasan best
8~Mementingkan diri sendiri
9~Kurang mmberi perhatian
10~Cemburu buta
11~Mata duitan
12~Kuat majuk
13~Pns bran
14~suka ckp xsupe bikin
15~Pengotor
16~Gelojoh
17~Pntgkn kwan2
18~Tdk thu mghargai
19~Putar belit
20~Suka kontrol ensem + bajet smart :)

hehe anda setuju?

Monday, 14 November 2011

Bila Lelaki Betul2 Serius Dalam Percintaan

Kecantikan kamu diketepikan…keikhlasan kamu diutamakan... Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya. si dia akan sentiasa menghantar sms..wlpan x diblas..ini tnda si dia sentiasa memikirkan kamu…


Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan.

Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah...

Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.. .Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat.

Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu.

Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja





Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh.

Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain.

Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.

Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.





Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.


sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur.

Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.. Tidak suka kamu memakai seksi...kerna tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain wlpn berlengan pendek...


Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.







Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

Dia tidak suka kamu keluar malam…tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu... Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya. 





HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI..





Sunday, 30 October 2011

beNdA2 bUruk sAl lelAki... beRubah lA weh... =)


berubah la ye....


degil tul... huhu

ni antra sifat buruk... hehe berubah....

1. Meninggikan Suara
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. Mengongkong
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka di soal siasat oleh kekasih mereka. Haa macam mana tu?

3. Cemburu Buta
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

4. Panas Baran
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

5. Kaki Merokok
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

6. Ego
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

7. Menipu
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

8. Main Kayu Tiga
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

9. Suka ‘Cuci Mata’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

10. Perasan Terlebih
Aduhaiii…lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu…ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…hahaha sedarlah!

11. Mementingkan Diri Sendiri
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih…egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai tau.

12. Kurang Memberikan Perhatian
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

13. Mata Duitan
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

14. Terlalu Komited Dengan Kerjaya
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

15. Pengotor
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. Gelojoh
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. Pentingkan Kawan-kawan Sendiri Saja
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.
Sebenarnya banyak kes pergolakan @ konflik rumahtangga yang terjadi disebabkan oleh perkara ini. Jadi para lelaki semua, terutamanya suami, sila ambil perhatian tentang perkara ini ya.

18. Tidak Tahu Menghargai
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. Putar Belit
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. Terlalu Kontrol Macho
Perrghh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. Hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!


ini melampau berubah ni...

sKema sangat ni..... xm0....

BerubAh la dri jahat ke baek... =)

Jadilah diri anda yg sebenar.... kalo ade kekurangan... baiki diri... matang... dan yg pnting... be your self and dont hipokrit... =)

Friday, 28 October 2011

SegAn aTAw TaK.. huHu

Korang tak Segan ke bila……………
Segan bila tangan lagi laju membuka laptop,
dari membuka kitab Allah, dan dari study.
Segan bila mata lagi seronok melihat cerita.
Segan bila kaki lagi cepat untuk ke mall,
dari melangkah ke masjid.

Segan bila mulut asyik bercerita, dari berzikir mengingati Allah.
Segan bila telinga lagi seronok mendengar lagu,
yang menyeronokkan jiwa,
berbanding mendengar ayat-ayat Allah.
Terasa segan,
bila ditimpa masalah atau musibah,
terus mencari manusia untuk mengadu,
bukannya DIA.
Segannya bila ada ujian, mulut laju merungut,
bukannya cepat-cepat menenangkan diri dengan kalimah Allah.
Segan bila hati lagi laju mencari cinta manusia
Dari mencari Ilahi,

Segan bila diri diperingatkan tapi masih begitu.
Segan dengan Dia yang Maha Melihat,
Segan dengan Dia yang Maha Mengerti,
Segan dengan Dia yang Maha Memahami.
Segan dengan Dia yang Maha Pengampun!

P/s : Segan sangat-sangat =/

hAha b0b0i... bob0i...

Thursday, 20 October 2011

BukAn aKu JiWang.. tApi BunGa je...

Gf : Kita main satu game nak tak?
Bf : Game apa?
Gf : Mcam ni, esok awak tak payah contact saya. Mksudnya tak payah text call or apa2 yg berkaitan lah. Saya pun buat mcam tuu dkat awak okay? Kita tgok sape menang.
Bf : Okay sayang!

... Esoknya, si Bf terpkasalah tahan rindu dkt Gf. Mengenangkan ini satu permintaan, si Bf cuba kuatkan hati.

Keesokkan harinya, si Bf call si Gf. Tapi tak dijwab. So si Bf pegi rumah Gf dia. Di luar rumah, ramai org. Dia mula rasa pelik dan terus masuk ke rumah. Sekujur tubuh terbaring kaku di tgh rumah. Dan tubuh itu adalah jasad si Gf yg dah meninggal. Mak si Gf pun bagi surat dkat BF.

Surat yg bertulis:

Sayang, smlam awak dpt hidup sehari tanpa saya. Saya pasti esok dan seterusnya pasti awak dpt hidup bahagia tanpa saya ~~~

Tuesday, 18 October 2011

aKu nAk pEsAn Ni.. he..



Jika kamu memancing ikan

Setelah ikan itu terlekat di mata kail

Hendaklah kamu mengambil ikan itu

Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja

Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu & mungkin ia akan MENDERITA

selagi ia masih hidup…



Begitulah juga setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang

Setelah dia mulai MENYAYANGI kamu

Hendaklah kamu MENJAGA hatinya

Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu sahaja

Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu

Dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu…





Jika kamu MENADAH air biarlah berpada

Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh



Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja

Kerana apabila ia mulai RETAK



tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula

Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja…





Begitulah juga jika kamu sedang memiliki seseorang….TERIMALAH dia seadanya

Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa



Anggaplah dia manusia biasa

Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN, tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat



Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya

Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja…





Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi

Yang kamu pasti baik untuk diri kamu

Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT



Mengapa kamu berlengah lagi?

Cuba mencari makanan yang lain?



Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN

Kelak, nasi itu akan BASI dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi

Kamu akan MENYESAL



Begitulah juga jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN

Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu

MENYAYANGIMU…. MENGASIHIMU…. dan MENCINTAIMU….

Mengapa kamu berlengah lagi? Dengan cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain?





Terlalu mengejar KESEMPURNAAN?

Kelak, dia akan BERJAUH HATI dan kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain

Kamu juga yangg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi

Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN

Kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna,

Sedangkan jika kita boleh memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang

Dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI

Kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA… itu lebih BERMAKNA !

Monday, 3 October 2011

PERKATAAN LAZIM YANG SERING KAUM HAWA SUKA GUNAKAN

FINE
Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam, haha. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai – hanya akan membawa anda berdua bergaduh.
LIMA MINIT
Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.
TAKDE APA-APA
Ini bermakna “something” dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama ‘LIMA MINIT’ dan diakhiri dengan ‘FINE’.
PERGILAH! (dengan kening terangkat)
Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan ‘TAKDE APA-APA’ dan diakhiri dengan ‘FINE’. PERGILAH (dengan kening biasa) Ini bermakna ‘mengalah’ atau ‘buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah’. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan ‘TAKDE APA-APA’, ‘FINE’ dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa ‘LIMA MINIT’ apabila dia dah sejuk.
MENGELUH YANG KUAT
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. ‘MENGELUH YANG KUAT’ bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai ‘TAKDE APA-APA’.
MENGELUH YANG PERLAHAN
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. ‘MENGELUH YANG PERLAHAN’ membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan… dan dia akan kekal puas.
OKAY LAH
Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. ‘OKAY LAH’ bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. ‘OKAY LAH’ selalunya digunakan dengan ‘FINE’ bersama ‘Kening Yang Terangkat’.
BUAT LAH
Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.
TOLONGLAH
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat ‘OKAY LAH’.
TERIMA KASIH
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.
TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
Ini banyak berbeza dari ‘TERIMA KASIH’. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan ‘MENGELUH YANG KUAT’. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas ‘MENGELUH YANG KUAT’ kerana ini hanya akan membuat dia berkata ‘TAKDE APA-APA’.


Sunday, 2 October 2011

SoaLan comel Yg Buat Org Bengang !! Ggrrrrrr !!

1)bile org npk ko baring tutup mate
s: ko tidur ke?
j:tak la,aku training mcm mane nk mati nnt....
...
2)Imagine ko bwk tv ko yg rosak jmpe technician suro repair,die msti tnye gak:
s: nk repair tv ke?
j:tak la,aku bosan! so sje aku bwk tv ni jln2.

3) time ko bgun tido,terus si mnusia tnye ko:
s:ko da bangun?
j:ish,aku tgh tdo smbil jln la ~

4)kwn ko call phone umah ko:
s:mne ko?
j:sini,kt bus stop!!!

5)diorg nmpk ko kuar dr bilik mandi basah2:
s:ko bru mandi ke?
j:mana ade,aku jatuh dlm lubang jmban td!

6)ko di dlm toilet,pintu berkunci,ade gk org ketuk pintu n tnye:
s: ada org x?
j:(*suare kiut) mne ade org!! air yg bercakap ni!!!bikin panas laa..

10 RAHSIA UNTUK HIDUP INDAH



1. CINTA
Hiduplah dengan cinta. Mencintai hidup, mencintai sesama dan seluruh alam semesta akan membuat kita terasa lebih hangat dan indah luar biasa.
2. RESPECT
Memberi dan menerima, sudah menjadi hal yang semestinya kita lakukan dalam kehidupan. Salah satunya memberikan rasa hormat kita pada orang lain. Membuat orang senang itu menyenangkan, let’s get do it.
3. BERSYUKUR
Tak ada yang lebih indah daripada kata hidup. Berterima kasihlah bahwa Tuhan telah memberikan hidup pada kita. Mari jadikan hidup penuh syukur.
4. BAHAGIA
Kata orang, bahagia itu relatif, tapi punya tanda minimal, yakni senyum. Orang yang berbahagia selalu menunjukkan senyumnya yang paling manis. Bukankah senyum pada saudara adalah ibadah.
5. FORGIVENEES
Banyak orang stress gara-gara tak bisa memaafkan dirinya sendiri dan orang lain. Hidupnya penuh dengan kemarahan, yang akhirnya membuat ia tertekan. Padahal jadi seorang pemaaf lebih menyenangkan.
6. BERBAGI
Salah satu cara membuat hidup itu tidak sepi adalah dengan berbagi. Berbagi apa saja, curhat sama teman, berbagi kasih sayang dengan anak yatim atau yang lainnya.
7. KEJUJURAN
Hidup tanpa kejujuran seperti nelayan yang selalu menambal jala sebelum terjun ke laut. Jujur mampu membuat hidup kita lebih ringan, tak ada beban untuk menutupi kebohongan yang kita lakukan.
8. KETULUSAN
Jika kejujuran membuat hidup kita lebih ringan, ketulusan membuat hidup kita lebih mantap.
9. KEPEKAAN
Suatu keajaiban yang diberikan Tuhan pada kita adalah hati. Dengan hati, kita bisa merasakan sedih dan senang, bisa memilih kebenaran. Tinggal kita menjaga hati yang tetap peka
10. KEDAMAIAN
Kedamaian adalah anugerah yang sangat mahal



Saturday, 1 October 2011

Setia oh setia...

hehe.. err.. aku pun tak tau... sejak2 ni aku asyik pos sal cnta2... sape naak bace bace... sape taknak bace jgn bace.. sape terase jgn bace... sape2 dtg ke blog aku jmptla bace... so... cnclusion... bacalah... hehe

Kasih sayang dan percaya satu sama lain adalah satu perkara yang wajib ada dalam bercinta… Percayalah kalau tak ada 2 perkara ni, janganlah bercinta… Sebab kita akan kecewa akhirnya… Dan yang paling penting ialah “SETIA” pada dia, jangan terlintas sedikit pun perasaan untuk tinggalkan dia atas sebab2 yang remeh temeh…
Dalam hubungan yang kurang mesra, aku yakin kesabaran itu adalah penting untuk menjadikan hubungan yang lebih mesra.
Jadi untuk pasangan yang sedang hangat bercinta… Nasihat aku, setialah pada yang satu… Kerana kecewa dalam bercinta tu adalah satu perkara yang benar-benar menyeksakan… Janganlah bercinta andainya kita tak tahu makna setia terlebih dahulu, fikirkanlah perasaan orang yang ditinggalkan selepas kita bagi dia sepenuh harapan.

Friday, 30 September 2011

BeZa CinTa, Sayang, MiNat DaN SuKa

Cinta – Aku atau kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)
Sayang – Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)
Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)
Minat – Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )
Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…
so... no komen....

Thursday, 29 September 2011

Thks...

Thks kepada sesiapa yg setia membaca blog saye... saye tau kamu membaca blog saya... and saya tau... saya mlas update blog... wawawa

Skrg berada di tahun4...a.k.a final year.. final year tak mcm tahun sebelum2 ni... agi rilek... haha cmne nak maju...

Baru2 ni... aku join bsnss konvo.... iaitu... jualan gambar studio... huhu name diberi... alumni photo studio... hehe penat gak r... tpi crik pengalaman je... cam mane berhadapan dgn orang... dapat tgk gelagat setiap orang... dapat tgk kegembiraan setiap orang... huhu kalo sebelum ni... aku join jualan bunga... tiap tahun jual bnge.... so... da 3 taun r jual bnge... haha tpi da pencen r jual bnge... skrg da tak jambu nak jual bnge... tapi segak jual photo studio... hehhehe

Sekarang tgh bz gak tntag PSM.... stakat ni alhmdllah... semua dipermudahkan.... target aku utk grad nnti... dpt dekan... ingat nak smbung phd... tpi takkan dapatnyer kot... sebab kalo trus ke phd... kne first kelas... fuhhh.... masak... berpeluh peluh r jari kaki aku nnti nak study... huhu

Time grad aritu... byk jmpe membe2... membe2 sekolah pun ade... sebab diorng ade yg kosnyer 3 tahun... so.. diorng r grad dulu.. huhu aku insyAllah tahun depan... and time keje pun aku cam terkilan 1 thing... ramai ak tgk diorng ambik gmbr ngn family... ngn ibu ayah... and pling sweet... majoriti bergambar ngn peneman masing2... tu yg aku cam jeles dan terharu tu... huhu sebab kat uamh ade gak gambr ibu ngn ayah bergambar sekali time konvo... huhu ntah aku dapat ntah brgmbar dgn peneman aku nnti... xpela... jodoh ditngan tuhan... tak terdesak agi utk berkhawin... huhu aku masih ade ayah ngn ibu ngn adik beradik aku... so.. baek aku jage ayah ngn ibu aku dulu... bntu adik2 aku.... hehe

and semoga... hatinya masih ternuka utk aku... =)

Thursday, 8 September 2011

Duit kertas yg hanya Ada 'ONE in TEN Million'

salam hari raya...

fuhh.. lame tak update blog.. gagaga ni sje je nak kongsi sesutu...

ni duit yg jrg2 ditemui... one in ten million... sebabnyer... no. siri nyer bermula dri 1.... hehe so.. dalam sepuluh juta duit yg dikeluarkan... die akan bertukar no. siri... hehe 

haritu ayah aku bawak balik duit ni... duit ni di frame kan... duit ni utk dihadiahkan pada sultan Johor... sebab sultan ade program kat kawasan ayah ku... so.. sebagai cndrahatinya sebab mencemar duli dtg..... hadiahkan duit ni pada sultan Johor... ni la antara gambar duit nyer...

tgk betul2 no. sirinye.. hehe






no. siri SN0000001

tu je gmbrnye... hehe

so.. wetnyer ialah.. dri no. siri SN0000001 - SN0000010..

Pas sultan Johor dapat wet tu... die ckp.. 'ai.. saya pun dapat wet raya... ' haha bapak aku pun layankan jela... untung tak kne marah... 

BErhAri-hAri Di hAri RAyA




tara.... pe khabar anda2 semua... harap semua still sihat2 belaka.. hope kuih2 tart, kuih2 konflek, kuih2 makmur dan lain2 kuih, tidak akan mengemokkan anda2 semua.... he... err.. lame tak update blog.. tenet slow... nak wat cmne... huhu

err.. entri pnjg k.. so.. make sure bateri laptop byk..

ok.. entri ni khas ditujukan utk hari raya.. so... sape yg dah hilang mood raya (sebab kegemukkan), takyah r baca... hehe


  • Raye PerTaMa

-raya tahun ni beraya di segamat, huhu so... smayang raya kat masjed jamek segamat... he... ha. takkan la nak citer gak bacaan2 dalam solat hari raye.. he...
 bapak aku ditugaskan utk wat open house pada hari raya pertama, so, pas semayang raya, penduduk2 segamat dan lain2, dtg la ke rumah utk mkn2 raya.. hu.. 
err.. lupe nak gtau.. skunk ayah aku tukar ke segamat, tak di pasir gudang dah.. so.. ayah aku je duk segamat, duk umah sane, mak aku tak pndah, so.. kalo ade function yg melibatkan mak aku, baru driver dtg ambk mak aku kesane.. he.. jmput la ke rumah..
jamuan abis dlm kul 2... so.. ptg tu berehat.. next day... iaitu raye kedua.. bertolak ke kampung, di n9 iatu di durian tipus....

                                       Sehari sebelum                                       Wet raya.. hehe


                                       Ramai da ni..                   Akak aku (tukang bgi wet raya kat budak2.. haha)


                               Ayahanda & Bonda                                 Family dan sedare

Sepupu je walaupun kecik.. haha

Nenek belah ayah

Akak dan sepupu

  • RaYe kEduA


raye kedua ade di n9, so,, aktiviti tiap tahun, pagi raye kedua ziarah kubur, kalo seblum2 ni, ziarah and bace yasin di kubur moyang, kali ni.. di kubur atok sndri.. hu... sobsobsob,
pas tahlil beramai2, ade bgi wet raye kat budak2 yg dtg, so... budak2 pun bratur utk dpt wet raye.. huhu dlu pun aku beratur gak... da besar ni... jadi pemerhati jela.. he..
pastu.. tgh2 mlm.. main mercun... pakcik aku polis kat kelantan... tpi die ni polis jenis spy r... haha so.. muke ganas... bdn pun besar... mmg ganster r.. haha so.. die r sumber a.k.a supplier mercun ktorng.. haha mercun nak yg power2 sume... sumenyer mercun bunga api yg kat udara tu.. pling ayam pun mercun bola... sekotak besar die bwak blik... haha bile ade adik sedara aku maen mercun mancis @ bola je... die ckap gi maen jauh2... tak mencabar langsung... tu utk halau nyamuk je... haha


                                   Pusara atok N9 ku                                    Rumah atok N9

Adik beradik ku..

Kat kubur pun ganster.. haha

Budak2 tgh beratur nak dapat wet rayer...

Ganster kubur (otw nak ke kubur)

Mercun di mlm raye

Sempat tak sempat je wa nak lari... haha

Arwah atok belah ayah



  • Raye setrusnya


rAya seterusnya... ntah ek.. ingt2 lupe.. huhu raye ketiga, gi kampung agi satu kat air tawar 3,then gi umah sedare.... cm biase je.. gi umah kwan2 ayah pe semua.. huhu ha.. pling best, ade stu umah ni, membe baek ayah r... wet raye dpt sorng rm100.. gagagahahaha mmg da aim da... akan gi umah die tiap2 tahun... hakhak... tpi dulu dpt rm200.. thun ni die jatuh skit kot.. hahaha jgn mara... =D simpan wet nak khawin...

  • mlm2 sebelum raya


mlm2 sebelum raya... lepak la ngn membe2... bukak pose skali... ade gak beberapa kali... tapi yg last r best... membe jepun blnja... hehe checkidout...

Lepak bersama sahabat


Kekenyagan dan kebuasan


Suasana di mlm hari


er... satu makanan je aku tnjuk.. hehe

  • Futsal raYa


Orang duk sibuk raye... kami sibuk duk main futsal.. hehe ni dak2 Smka.. kami slalu lepak2 ramai2... so.. kami wat la event... then.. pastu gi jalan2 raya., he...

                                   Destinasi seterusnya                                            Balik2

Kaki pukul tapi...


 Da mcam pjumpaan keluarga besar


Raya after futsal
  • Raya KawAn2


ni paling tak oleh bla.. asyik bejalan je... huhu kalo tak silap.. 4hari berturut turut... kuar berjalan raya.. haha kuar pagi... blik mlm... smpi kul 12 lbh... ade tu... smpi umah kawan tu kul 12 lbh... haha tuan rumah layankan je... raya... hehe gi penawar la... round kota.. round jb... round pengerang pun ade.. jmpe membe2 sekolah rendah... da 5 thun tak jmpe... huhu

Penaja utama raya.. Soya Bean

Sahabat wanita

Macam jejak kasih da

Ala sweet nyer aku...

Mane tuan rumah

Runah Fatin kat Pasak

Antara yg hadir ke rumahku

Makan saje

Tggu tuan rumah agi

Borak sakan

Tandok dan apong

Makan raya jam 12.30mlm

sTyle

Jumpa lagi =)