Wednesday 6 July 2011

LiKu LikU kEhIdUpAn...

Fuh... lame tak update blog... huhu sebab xde mood nak update blog... huhu
ni ade nood ciput2 nak tulis sesaja... huhu

firstly... kdg2 aku trfkirkan sal kehidupan aku.. byk bnde agi nak wat...


1) Sekarang
sekarang aku tgh latihan industri... insyAllah... lagi 2 mnggu abis... byk bnde2 bru aku blaja.... skill2.... sal quality... alhamdllah... thks to core pax yg byk mengajar aku erti kehidupan... cmne nak bkerja ngn mesin... cmne nak bekerja ngn orang... 2 bnde yg berbeza.... huhu sal PSM aku plak... still pning memikirkan kan... dan nak rancng... nmpk skit2 nak wat pe... still cllect data skit2... mntk nashat otai2 kat ctu.... alhamdullah aku dpt wat PSM aku ngn En.Jafri... ataw Dr.Jafri... hehe sebab die abiskan phd die time cuti ni.... sblum cuti sem aritu aku da jmpe die... and ckp nak wat psm aku ngn die.... die bkn maen smgt... ambik krtas aku... trus tulis tjuk dummy... aku nak usha2 je dlu ngn die... haha btw... En.Jafri the best... senang nak berborak ngn die.... gurau ngn die.. hehe



2) Degree
aku ade lagi setahun insyAllah utk blaja abiskan degree aku.... hope semua brjalan lancar... skrg... aku mngejar pointer yg aku kejarkan... hope Allah memberi rezeki atas prmintaan aku itu... huhu lpas dgree... plan nak keje.... tpi tak tau agi keje mane... and2 kdg2... aku trfkir nak smbng smpi phd... sbb kalo ade mase... study je... kang kalo da keje... kmpom tak smbng stdy da... huhu aku usaha ape yg termampu... tgk la rezeki cmne... supye semuanyer dipermudahkan.... En.jafri pun ckp.. kalo nak smbung phd... smbung la... wat ngn die... hehe sbb die da ade title dr. so... blh ambik phd under die... tgk la rezeki... hehe




3) Tunang dan khawin
aku ade 4 orng adik beradik... aku ank kedua... dan atas aku akak aku... akak aku da nak bertung.. hritu rng dtg merisik... mybe tunang 30aribuln ni insyaAllah... akak aku da nak bertung akhirnyer... dlu kecik2 je... slalu gaduh2... aku ingt agi... time kecik.. aku gduh ngn die... aku trik rmbut die... smpi byk rmbut ggur.. haha mengis tak ingt.. aku pun kaw2 r kne mrh ngn mak aku.. hehe biasela.. kecik2.. hehe then... aku tetibe tepikir... akak aku da nak bertung... lpas ni... aku plak... adik aku pun da ade buah hti die... huhu aku je blum agi.... xde j0d0h agi... takde org nak kat aku... haha ade dlu pun...................... tkpela... jodoh ditgn tuhan... aku trima je sape jdoh aku... walaupun orng tu dlm mimpi aku tu... aku yakin padanya... yuhan maha penyayang... aku nth bile ntah... xpela... aku tggu orng dtg umah merisik aku.. huhu


4) Da besar
aku mesti mula fkirkan dan rancng kehidupan aku.... keje, khawin, ibu ayah, adik beradik, dan sebagainyer... aku kne sedar yg aku da besar.. da kne pkir mase depan... huhu da besar nnti... byk tnggungjawab aku... terutama ibu ayah aku.. yg mnjaga aku dri kecik.. bgi aku kasih syg,... ketenangan... perlindungan... keselesaan... erti kehidupan... dan jadikan aku dan adik beradik aku, seorng yg berjaya insyAllah.... aku syg ibu and ayah aku.... huhu wah... bukan anak manje k... tpi anak yg taat dan berdidikasi.. malah t0at... hehe


5) Dunia akhirat
aku ni bukan la serng yg alim ulama'.. ataw seorng yg warak.. haha rock stedy...!!! haha aku biase2 je... aku pun risau sal dri aku... byk dosa aku rase.... aku kne brubah.... solat pun kdg2 tertnggl ataw terlambat... trutama subuh... huhu bile aku pkir2 blik... aku kne do sumting... xblh huha huha sgt... huhu takkan da pencen nnti.. bru la nak brubah... bru nak gi solat 5 wktu kat surau atw msjid.. jdi ajk masjid... huhu insyAllah berusaha akan berubah dri semasa ke smasa... sntiase berdoa pada Allah semoga kuatkan iman aku... dan mndapat keredhaanyer..

No comments:

Post a Comment